Konklusion og formidling

Info om forløbet

I Fælles Mål for alle naturfagene er læringen organiseret i fire kompetenceområder: undersøgelseskompetence, modelleringskompetence, perspektiveringskompetence og kommunikationskompetence. 

Dette forløb kan du arbejde med en del af naturfagsundervisningen, der samler flere kompetencer, nemlig undersøgelseskompetencen og kommunikationskompetencen. 

For eksempel når der laves undersøgelser i undervisningen, er det fordi man har undret sig over noget eller haft en problemstilling. Man gerne vil finde ud af sammenhænge mellem naturvidenskabelige fænomener, og opnå generel viden om et emne. Konklusionen og formidlingen er de sidste led i alle problemstillinger. 

I forløbet vil du desuden blive præsenteret for naturfaglige argumentation, altså  hvordan argumenteres der med naturfagligt belæg. 

Tina Damsgaard Skivild.jpg
 

Info om underviseren

Tina Damsgaard Skivild er pædagogisk konsulent for naturfagene i grundskolen ved UC SYD CFU og har desuden undervist i folkeskolen i 22 år 

Hun arbejder med vejledning af lærere i naturfag i forhold til materialer, undervisningsrelaterede opgaver og teknologiforståelse 

Der ud over underviser hun på kurser samt deltager i andre rekvirerede opgaver. 

Bliv inspireret til at anvende konklusion og formidling i undervisningen med disse SNL-undervisningsforløb

Smådyr i skolens nærområde

Invasive dyr i havet omkring Danmark

Livet i skoven

Mad til milliarder

Energiforsyning nu og i fremtiden